Regeneracja po treningu EMS

Regeneracja

Według przyjętej definicji regeneracja określana jest jako zespół złożonych czynności zachodzących w organizmie, mających na celu przywrócenie stanu pierwotnego sprzed uszkodzenia. Proces dotyczy wszystkich uszkodzonych tkanek, narządów i komórek. Niewątpliwie proces regeneracji powinien być szczególnie pielęgnowany przez osoby wyczynowo uprawiające sport, ale i również grupę ludzi, dla których aktywność fizyczna przyjęła formę rekreacyjną. W obu grupach regularnie uprawiany sport, doprowadza do ogromnej ilości procesów biochemicznych, we wszystkich organach, które między innymi wprowadzają organizm w stres i zaburzają stan homeostazy. Zmiany zachodzące pod wpływem np. treningu EMS obejmują układ mięśniowy, nerwowy, kostny, trawienny, moczowo-płciowy, hormonalny, oddechowy oraz krążenia poprawiając ich fizjologiczne czynności. Na wszystkie zachodzące reakcje i procesy zużywane są adekwatne do wysiłku pokłady energii. Zaistniałe podczas wysiłku uszkodzenia włókien mięśniowych oraz zużyte do tego celu zasoby makro i -mikroelementów należy odbudować  poprzez odpowiednio zaplanowane prewencyjne działania.

Regeneracja po treningu EMS - czynniki na które warto zwrócić uwagę:

  1. Posiłek potreningowy - odpowiednio skomponowany, przyczynia się do uzupełnienia strat energetycznych oraz resyntezy włókien mięśniowych. Powinien zawierać indywidualnie dobraną kaloryczność, z uwzględnieniem białka, tłuszczy oraz węglowodanów.
  2. Sen - najważniejszy i zupełnie darmowy „suplement”, który odgrywa kluczową rolę w procesie  regeneracji. Oczywiście czas wypoczynku powinien być dostosowany do ilości jednostek treningowych i ich intensywności, bowiem czas regeneracji jest indywidualny i zależy również od wielu czynników zewnętrznych. Należy wsłuchać się w swój organizm i poświęcać ok.7-9h na sen.
  3. Suplementacja - kwestia przyjmowania preparatów w formie suplementów również zależy od wielu czynników. Natomiast w treningu EMS Kraków, niewątpliwie warta uwagi jest witamina D w formie leku, która wpływa na szereg procesów, związanych ze zdolnością organizmu na wysiłek oraz regenerację potreningową. Do  suplementów o działaniu regeneracyjnym należy również kreatyna, która w badaniach wykazuje działania wspomagające odbudowę glikogenu mięśniowego, zwłaszcza u osób będących na diecie wegańskiej.
  4. Nawodnienie - odpowiednio przyjęta strategia nawadniania pozwala na uzupełnienie strat soli mineralnych powstałych podczas intensywnego treningu EMS Kraków.

Uprawiając aktywność fizyczną i dbając o wyżej wymienione aspekty związane z regeneracją przyczynimy się do uzyskania zamierzonego efektu w krótszym czasie. Ponadto towarzyszyć nam będzie nieustannie lepsze samopoczucie.  Dodatkowymi formami, które pozytywnie wpływają na owy proces mogą być również, zgodnie z indywidualnymi preferencjami sauna lub np. kriokomora, a w zimie regularne morsowanie. Masaże u profesjonalistów lub w domowym zaciszu, stretching, czyli rozciąganie, medytacja również przyniosą pozytywne odnowienie uszkodzonych komórek i wyciszenie organizmu.