Trening ems - Jak przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej

Jak przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej?

Otyłość jako problem globalny XXI wieku

Otyłości w dzisiejszych czasach to jeden z największych problemów obecnej służby zdrowia. Nadwaga oraz otyłość niosą ze sobą szereg różnych komplikacji, które destrukcyjnie wpływają na procesy, zachodzące wewnątrz naszego organizmu. Zbyt wysoka zawartość tkanki tłuszczowej, w stosunku do wieku, masy ciała oraz aktywności fizycznej, przyczynia się do zaburzeń w gospodarce hormonalnej oraz ma związek z niepoprawnym metabolizmem lipidów.

Powszechnym zjawiskiem jest występowanie wysokiego stężenia cholesterolu, trójglicerydów, niepoprawne proporcje lipoproteiny o małej i dużej gęstości. Ponadto wykazano, że nadmierna masa ciała powoduje zmniejszenie wydajności komórek w mitochondrium, będącymi głównymi elektrowniami energii, zarówno w tkance tłuszczowej jak i mięśniowej oraz nasila stan zapalny w organizmie. Jednym z najczęściej występujących zjawisk związanych z nadwagą jest również insulinooporność, która jest jej następstwem. Brak tolerancji na insulinę wiąże się z upośledzeniem wrażliwości receptorów komórkowych, co sprawia, że cukier-glukoza nie jest wykorzystywana poprawie jako paliwo, lecz krąży we krwi.

Brak reakcji na występujące patologiczne zmiany w organizmie w perspektywie czasu mogą doprowadzić do poważnych chorób w tym do dyslipidemii czy cukrzycy typu 2. Jedno z badań przeprowadzonych w 2020 roku wskazuje, że czynnikiem determinującym skalę problemów kardiometabolicznych jest długość trwania otyłość. W celu zapobiegania i prewencji należy wprowadzić pewne zmiany w sposobie funkcjonowania, aby obniżyć masę ciała, co samo w sobie będzie skutkowało poprawą wszystkich parametrów, a cały proces redukcji można wspomóc o wprowadzenie dodatkowej suplementacji. 

Redukcja tkanki tłuszczowej – najważniejsze czynniki

Skutecznie przeprowadzona redukcja tkanki tłuszczowej obejmuje kilka czynników, które są niezbędne i w zasadzie optymalne, do przeprowadzenie tego procesu w sposób prawidłowy. Na początku planowania, należy określić swój dokładny cel i realny czas na jego zrealizowanie. Następnie wprowadzić deficyt kaloryczny, którego wielkość generowana jest na podstawie wieku, wagi, stanu zdrowia oraz aktywności fizycznej.

 Po drugie należy zacząć żyć aktywnie i tu mowa nie tylko o treningu siłowym, które de facto jest zalecany przez Światową Organizację Zdrowia, lecz może to być trening EMS. Warto zwrócić uwagę na całokształt swoich działań, biorąc pod uwagę również spacery, aktywności wykonywane podczas dnia codziennego – zabawa z dziećmi, spacer z psem, sprzątanie, mycie naczyń, praca umysłowa, które również wiążą się z wydatkiem energetycznym. Niemniej ważne, aby ruch towarzyszył nam codziennie min. przez 30min. Dla zapracowanych trening EMS jest rozwiązaniem, które umożliwia odbycie treningu całego ciała, w przeciągu 20minut.

Po trzecie – sen. Nie ma nic ważniejszego niż odpowiednia regeneracja, która zachodzi w nocy. Aby zoptymalizować procesy, które zachodzą w trakcie odpoczynku należy zadbać o prawidłowe oświetlenie – zaleca się czerwone światło LED, ostatni posiłek należy zjeść 2-3 h przed pójściem spać, który zawiera aminokwas tryptofan, będący prekursorem powstania melatoniny wydzielanej przez szyszynkę. Zaleca się ograniczenie światła niebieskiego pochodzącego  z telefonów i laptopów, ponieważ  tłumią wydzielanie tego hormonu, który odpowiada za prawidłowy rytm dobowy. Objawami złego wydzielania melatoniny są błędne fazy zegara biologicznego, które przekładają się na jakość i długość odpoczynku.

Ostatnim istotnym czynnikiem jest odpowiednia suplementacja, do której podstaw należy witamina D3 oraz kwasy Omega-3. Zwróciłabym również uwagę na podaż witaminy C, koenzymu Q10 oraz magnezu – najlepiej w formie cytrynianu. Suplementację należy dobrać do aktualnego stanu zdrowia i sposobu odżywiania.

Jak przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej ?

W całym procesie odchudzania najważniejsze to zachowanie ujemnego bilansu kalorycznego. W przypadku braku efektu mimo jego wprowadzenia, należy dokładnie prześledzić swój jadłospis, czy aby na pewno nie znajdują się w nim produkty, które mogą podbijać nam liczbę kalorii. Jeżeli po zweryfikowaniu wciąż nie tracimy nawadze, należy wykonać odpowiednie badania, które wykluczą ewentualne zaburzenia w pracy układu hormonalnego.

Niemniej, w swoim planowaniu jadłospisów należy zwrócić uwagę na różnorodność. Dieta powinna obfitować w warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste, odpowiednie tłuszcze w tym kwas linolowy, który jak wykazano chroni przed przedwczesną śmiercią i cukrzycą typu 2.  Dania powinny być urozmaicana przyprawami takimi jak: cynamon, imbir, kurkuma, chili, bazylia, oregano, tymianek, rozmaryn, czosnek niedźwiedzi, które posiadają szereg właściwości leczniczych, ale i również mogą się przyczynić do przyspieszenia spalania tkanki tłuszczowej.

Informacje na temat, jak prawidłowo komponować posiłki np. przed treningiem EMS Kraków oraz po, a także w aktywności fizycznej, na co szczególnie zwrócić uwagę znajdziecie w poprzednich wpisach.

Jeżeli jesteś ciekawy jak wygląda trening EMS, zapisz się na trening wprowadzający tutaj.